GROHE havde et indflydelsesrigt produkt med til modeugen i København
Klima | 08-02-2022 | Fagsiderne
GROHE var med som partner for andet år i træk, da der i sidste uge blev afholdt Copenhagen Fashion Week. Ved at uddele filtreret og afkølet vand fra vandsystemet GROHE Blue til modeugens gæster bidrog GROHE til partnerskabets mål om at reducere plastforbrug.
I COOL, SORTE FLASKER uddelte GROHE filtreret og afkølet vand fra vandsystemet GROHE Blue til de besøgende ved Copenhagen Fashion Week AW 2022, der løb af stablen i København i sidste uge. GROHE var til stede på 13 forskellige venues og sørgede for at både gæster, modeller, makeup-artister, fotografer og pressefolk kunne slukke tørsten med god samvittighed.
GROHEs vandbar var også at finde på Ønskeskyens venue på Amager Torv, hvor Ønskeskyen, udover at hoste forskellige events, holdt åbent for alle.
CPHFW har siden 2019 haft forbud mod engangsplastikflasker til alle CPHFW-events, og i 2020 udrullede de en ambitiøs handlingsplan for bæredygtighed, der har til mål at reducere modeugens CO2-udledning med 50%.
GROHE satte i 2018 et mål om udelukkende at anvende plastfri produktemballage, hvilket pr. juni 2021 har betydet en besparelse på 32 millioner stykker plastikemballage. Med vandsystemet GROHE Blue, som kan installeres i hjemmet, får man filtreret vand med eller uden brus direkte fra hanen og sparer miljøet for unødig plastik.
Kilde: GROHE
SENESTE NYT
ANNONCØRER