GROHE havde et indflydelsesrigt produkt med til modeugen i København

Klima | 08-02-2022 |

GROHE var med som partner for andet år i træk, da der i sidste uge blev afholdt Copenhagen Fashion Week. Ved at uddele filtreret og afkølet vand fra vandsystemet GROHE Blue til modeugens gæster bidrog GROHE til partnerskabets mål om at reducere plastforbrug.

I COOL, SORTE FLASKER uddelte GROHE filtreret og afkølet vand fra vandsystemet GROHE Blue til de besøgende ved Copenhagen Fashion Week AW 2022, der løb af stablen i København i sidste uge. GROHE var til stede på 13 forskellige venues og sørgede for at både gæster, modeller, makeup-artister, fotografer og pressefolk kunne slukke tørsten med god samvittighed.

GROHEs vandbar var også at finde på Ønskeskyens venue på Amager Torv, hvor Ønskeskyen, udover at hoste forskellige events, holdt åbent for alle.

CPHFW har siden 2019 haft forbud mod engangsplastikflasker til alle CPHFW-events, og i 2020 udrullede de en ambitiøs handlingsplan for bæredygtighed, der har til mål at reducere modeugens CO2-udledning med 50%.

GROHE satte i 2018 et mål om udelukkende at anvende plastfri produktemballage, hvilket pr. juni 2021 har betydet en besparelse på 32 millioner stykker plastikemballage. Med vandsystemet GROHE Blue, som kan installeres i hjemmet, får man filtreret vand med eller uden brus direkte fra hanen og sparer miljøet for unødig plastik.

Kilde: GROHE

close

Modtag vores ugentlige nyhedsbrev, med nyheder og viden fra de brancher og fagområder du selv vælger...

Vi spammer ikke og du kan altid selv afmelde dig igen!
Se vores privatlivspolitik.

SENESTE NYT

 
Klima

Emballage | 06-04-2022 |

Fonden, som lanceres i april, skal finansiere udviklingen af klimavenlige løsninger til hotelbranchen med målet om at skabe en grønnere fremtid. I forbindelse med lanceringen […]

Klima

Emballage | 05-04-2022 |

Klodens klima er ved at krydse den kritiske linje for en temperaturstigning på 1,5 grader. Hvis vi skal undgå de ødelæggende følger af det, skal […]

Klima

Emballage | 25-03-2022 |

Meldgaard Miljø vinder EY Entrepreneur Of The Year 2021 i kategorien Sustainability. Juryen fremhæver bl.a. familievirksomhedens bidrag til, at vores samfund og andre virksomheder bliver […]

Klima

Emballage | 22-03-2022 |

Hansgrohe gør status over sin bæredygtighedsstrategi på World Water Day 2022. Armatur- og bruseproducenten med hovedkontor i Tysklands Schwarzwald-region har allerede nået nogle af sine […]

ANNONCØRER

close

Modtag vores ugentlige nyhedsbrev, med nyheder og viden fra de brancher og fagområder du selv vælger...

Vi spammer ikke og du kan altid selv afmelde dig igen!
Se vores privatlivspolitik.